Outo ilmiö hotellimatkailussa – Toimitko sinäkin näin?

Kotimaan matkailun huippusesonki on alkamassa. Matkailukäyttäytyminen on muuttunut viime vuosista, nyt jyllää Itä-Suomi ja suuret erikoishuoneet.

Tilantarve on kasvanut ja sviitit myydään ensimmäisenä. Kuva Original Sokos Hotel Lappee Lappeenranta.

Taru Marjamaa

taru.marjamaa@iltalehti.fi

Vielä muutama vuosi sitten suomalaisille kelpasivat 16 neliön hotellihuoneet. Nyt vaatimuksena on kaksi vessaa ja mielellään parin huoneen yhdistelmä.

– Parhaat erikoishuoneet varataan ensimmäisenä. Sviitit ja kahden vessan huoneet sekä esimerkiksi rock-teemaiset huoneet kiinnostavat ensimmäisenä, kertoo S-ryhmähotellien kaupallinen johtaja Nina Nieminen.

Lähiruoka aamiaisella, laadukkaat design-kalusteet ja uusittu hotelli toimivat houkuttimina.

Tänä kesänä suomalaiset ovat kuitenkin jahkailleet pidempään kuin aikaisemmin kesälomasuunnitelmiensa kanssa.

Rock-henkinen sviitti henkii glamouria ja houkuttelee pariskuntia Kuopion Puijonsarveen. LINNEA LAAKSONEN

LINNEA LAAKSONEN

– Nyt ei olla tartuttu ennakkoalennuksiin ja kampanjoihin kuten aikaisemmin. Päätöstä lomasuunnitelmista on pantattu siihen, paistaako kesällä vai sataako. Juhannuksen jälkeen alkavat varaukset kuitenkin vilkastua, Nieminen kertoo.

Yllättävää on se, että jos sataa, hotellimatkat myyvät. Jos paistaa ja on hellettä, hotellimatkailu kotimaassa ei innosta suomalaisia, mutta muualta Euroopasta kuumuutta pakenevia turisteja Suomi kiinnostaa.

Lähde  ILTALEHTI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »